10.5.05

Ah...Juliet.

Tallinnas pole ammu toimunud rahvusvahelist kontserti, millest oleksin tahtnud osa saada. Lenny Kravitzi pseudorock või Phil Collinsi viimsed üürgamised ei tõmba kohe üldse, nii et võib-olla jääb Mark Knopfleri eilne esinemine Suurhallis pikaks ajaks minu jaoks ainsaks.
Marki tahtsin ma näha. Olin kunagi, nagu tuhanded eestlased, Dire Straitsi andunud kuulaja ja olen alati hinnanud väga kõrgelt tema professionaalset suhtumist muusikasse. Ja muidugi armastanud seda müstiliselt helisevat meloodilist kitarrisaundi, mille tunned ära kinnisilmi. Ega ma viimase 10-15 aasta jooksul suurt Marki kuulanud pole. On tulnud uusi lemmikuid, on olnud vajadus see tema kuulamise aeg vaikselt tahaplaanile suruda.
Minu üllatuseks pakkus eilne kontsert rohkem kui lihtsalt nostalgiat. Mark on suurepärases vormis ja tema hilisema sooloperioodi laulud sobisid üllatavalt hästi kokku Dire Straitsi hittidega. Peaks ütlema, et hoopis superhitt Money For Nothing tundus eile puhta anomaaliana, täiesti sobimatuna teiste lugude sekka. Mitte Suurhalli publiku jaoks muidugi. Nemad neid 80-te hitte ainult ootasidki ja neile ka kõige võimsamalt kaasa elasid.
Esitatud lugude nimekiri peaks olema enam vähem täpselt sama, mis viidatud veebilehel. Minu jaoks olid kõige maagilisemad kolm igivana Dire Straitsi laulu: bändi esimene singel "Sultans of Swing", pikk ja imeilus "Telegraph Road" ning eriti, eriti "Romeo and Juliet", mis veel tänagi minu peas muudkui ringi käib. Üks mulle varem tundmatu tempokas bluus meeldis ka tohutult: kui ma nüüd suudaksin ta vaid identifitseerida. Oli see siis nüüd "Song for Sonny Liston" või "Done with Bonaparte". Peab üritama kusagilt välja uurida.
Tallinna publik võttis Marki igatahes kenasti omaks, plaksutas võimsalt ja teenis välja täpselt vajaliku arvu lisalugusid. Knopfleri saatebänd oli härra kitarristiga igati võrdsel tasemel - tuntuim nimi vast juba Dire Straitsi aegadest (ja Notting Hiliibilliesi päevist, mmmm) tuttav klahvpillivirtuoos Guy Fletcher. Siin Guy Fletcheri tuuripäevik, kuhu õige pea peaksid ilmuma ka mõtted ja pildid Tallinna kontserdi kohta.
Lisa: Nüüdseks ongi Guy Fletcheri leheküljele kommentaarid Eesti kontserdi kohta ilmunud. Kusjuures nad on väga sümpaatsed ja asjatundlikud! Vajutage siis ülaltoodud linki ja uurige ise.