7.9.05

Liverpooli 10

1. Kenny Dalglish

Esikohas pole küsimustki. Muidugi ei näinud ma oma silmaga suurt osa Kenny karjäärist Punastes, aga see mida nägin ei unune. Esmajoones fantastiline väravate looja, aga ka suurepärane rünnakute lõpetaja ise. Kapten ja siis manager neil kuldseil kaheksakümnendatel. Sel päeval jaanuaris 1991, kui King Kenny lahkus, lõppes meie kuldne ajastu.

2. Steve McManaman

Macca oli minu tüüpi mängija. Selline, kes mulle kõige rohkem meeldib. Ta võttis palli, jooksis ja lammutas niimoodi vastase kaitse. Siis vabastav sööt Rushile, Fowlerile või Collymore'ile või hoopis lihtsam lahendus - pall ise võrku.
Macca saatuseks oli mängida Liverpoolis pisut valel ajal, aga sellest hoolimata oli ta üheksakümnendate kuningas. Ja Realis, kui seda keegi enam ei oodanud, näitas ta veelkord oma müstilist talenti.
Väidan, et päris temasarnast poolkaitsjat täna Premieris polegi.

3. John Barnes

Mitmeski mõttes mängustiililt Macca eelkäija. Ehk siis jällegi minu masti jalgpallur. Heal päeval peatamatu, halval - jah, siis teda nagu väljakul polnudki.
Tohutult inspireeriv jalgpallur oli.

4. Bruce Grobbelaar

Kloun? Jah. Fenomenaalne väravavaht? Jah. Minu jaoks Liverpooli murdumatu hinge musternäidis kuldaastatel. Üheksakümnendate skandaalid varjutasid paljude jaoks varasema, aga mitte minu.

5. Jan Mölby

Taanlane oli poolkaitse kuningas kaheksakümnendatel. Klubi paremaid oste läbi aegade.
Alati stabiilselt hea - võiks väita, et punase söödumasina mootor.

6. Ian Rush

Ründajatest suurim. Rushi väravad tõid meile lugematul arvul tähtsaid võite - kõige paremini ehk on minu mällu jäänud see, kuidas ta 86. aasta karikafinaalis Evertoni uppi lõi. 15 aastat Liverpoolis!

7. Robbie Fowler

Fowler alustas Rushi kõrval ja vau, see oli tappev paar! Alati kui ma nendele aastatele mõtlen, nean ma maapõhja tollase manageri ja tema klubisse hangitud vaimustava kaitseliini, mis meie lootused tiitlivõitudele uputas.
Aga noor Folwer mõne teisejärgulise Premieri kaitseliini vastu - see tähendas tollal täielikku hävitustööd.

8. Michael Owen

Ma ei unusta kunagi 2001. aasta kevadet, aga juba varem oli Michael löönud Liverpoolile unustamatuid väravaid. Tema kiirus ja võime pall igast olukorrast väravasse saata. Oh.

9. Steven Gerrard

Ainus praegusest Liverpoolist, kes kümne sekka mahub. Noorena sai loodetud temast Barnesi ja Macca mantlipärijat, aga päris seda tüüpi mängijat temast ei kasvanud. Inspiratsioon tervele põlvkonnale ja vaimustav jalgpallur küll.

10. Alan Hansen

Kuldajastu väljapaistvaim kaitsja. Koos Steve Nicoli ja Kenny Dalglishiga meie Shoti maffia liige, mille kadumisest on nii tohutult kahju. Miks pole Liverpoolis enam aastaid ühtegi shotlast? Sigadus.
Isiklikud mälupildid Alanist on pisut tuhmid - sest mida ikka lapsuke kaitsjatest pidas, kui meeskond kogu aeg võitis? Alles hiljem olen hakanud mõistma Liverpooli tollase kaitseliini tõelist väärtust.
Alan Hansen lahkus Liverpoolist ja lõpetas jalgpalliga 1991, vaid napilt pärast King Kennyt...

Kes oleks veel võinud esikümnesse pääseda? Kuldajastust olid sellele kõige lähemal mulle kunagi nii armsad iirlane Ronnie Whelan ja shotlane Steve Nicol. Minu mälus on nad alati koos väljakul. Jamie Carragher ja Sami Hyypiä pole muidugi esikümnest kaugel, nagu ka mitte snaiper John Aldridge, kallis kapten Jamie Redknapp, väsimatu võitleja Steve McMahon või näiteks Rob Jones, Mark Lawrenson, Steve Staunton, Barry Venison. Jne jne

Vaimustavad aastad ikka elatud.